skip to Main Content

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen

Pro Floor Care wil verantwoord ondernemen, meedoen aan verduurzaming, en juiste verbindingen leggen voor de toekomst

Bewuste denkers in duurzaamheid

Wat houdt MVO in voor Pro Floor Care en voor u als klant? Wat betekent deze term eigenlijk? En hoe uiten wij dit in onze organisatie? Pro Floor Care heeft niet alle antwoorden, maar we doen wel ons best.

People

Onze mensen en hun belangen, binnen Pro Floor Care praten wij over specialisten. Wat doen wij zoal voor onze mensen, maar ook voor onze medemens, hieronder enkele voorbeelden die wij toepassen in de praktijk:

  • Opleiding en certificering, onze mensen zijn zich bewust van kennis. Binnen onze organisatie wordt veel gedaan aan verbetering van werkwijzes.
  • Veiligheid van onze mensen op de werkvloer. PBM’s, het juiste gebruik van machines, het minimaal inademen van fijnstof. Al deze thema’s worden dagelijks aangesneden en verbeterd door zogeheten toolbox meetings.
  • Social return. Projectmatig begeleiden wij kwetsbare mensen of mensen die al langere tijd niet meer betrokken zijn in de arbeidsmarkt. Jaarlijks is dit een 2 tot 5 % aan arbeid.
  • Laag ziekteverzuim. Binnen onze organisatie hebben wij een zeer laag ziekteverzuim. Wij geloven in bewegen. Buiten het werk zijn veel van onze mensen actief met sport.

Planet

Hoe gaan wij binnen Pro Floor Care om met het milieu? Wat kunnen wij verbeteren ? Wat zijn daar dan de consequenties van? Hieronder wat voorbeelden die wij de laatste jaren hebben veranderd:

  • Schoonmaakmiddelen reductie. Wij hebben de laatsts 5 jaar aantoonbaar een reductie kunnen behalen van meer dan 60% op het verbruik van schoonmaakmiddelen en impregneermiddelen speciaal voor beton en natuursteen. Hoe dan? Door vernieuwde uitvoertoepassingen te gebruiken, hierdoor zijn in verschillende fases van de uitvoer geen reiniging of schoonmaakproducten meer nodig. Reinigingsproducten die we nog wel gebruiken voldoen aan de hoogste eisen op het gebied van duurzaamheid.
  • Duurzame mobiliteit. Al onze bedrijfsbussen voldoen voor de aankomende 10 jaar aan de hoogste normeringen, voor diesel is de EURO 6 norm van toepassing. Vertegenwoordigers rijden in hybride auto’s. Binnen nu en 5 jaar verwachten wij grote sprongen te maken naar nog duurzamere oplossingen.
  • Natuursteen uit landen zoals China en India verkopen wij uitsluitend nog als in de keten kan worden aangetoond dat alles onder menselijke omstandigheden is gedolven en geproduceerd. Hierin zien wij een grote afname in kwantiteit, echter een toename in kwaliteit voor mens en product. Wij motiveren grote gemeentes, bedrijven en andere stakeholders hier aan mee te doen.

Profit

Winst maken is een wezenlijk onderdeel voor iedere organisatie groot of klein, toch kunnen we aan winst een meervoudig begrip hanteren. Kwaliteit, innovatie en reputatie zijn tegenwoordig ook meetbare winstbegrippen. Hieronder wat voorbeelden die in onze organisatie zijn doorgevoerd:

  • Wij sponsoren verschillende sportieve verenigingen. Wij geloven namelijk in een gezonde toekomst voor ieder mens. Bewegen is de basis van een goed leven.
  • Wij gebruiken alleen duurzame reinigingsproducten en machines, hierdoor belasten wij het milieu minder.
Back To Top